Przypominamy zasady obowiązujące
w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) w Sulnówku
- PSZOK prowadzony jest wyłącznie dla Mieszkańców Gminy Świecie.
- Pracownik Przedsiębiorstwa ma prawo zażądać od Mieszkańca dokumentu potwierdzającego wnoszenie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz Gminy Świecie.
- Do PSZOK przyjmowane są wyłącznie odpady pochodzące z gospodarstw domowych. Odpady, których rodzaj, ilość lub sposób dostarczenia wskazuje na źródło pochodzenia inne, niż z gospodarstw domowych – nie są przyjmowane.
- PSZOK czynny jest w następujących godzinach:
– wtorek: 7.30 – 17.00
– sobota: 7.30 – 12.00 - Dostarczający odpady dokonuje rozładunku samodzielnie, pod nadzorem pracownika Przedsiębiorstwa, który wskazuje miejsce umieszczenia poszczególnych rodzajów odpadów. Dotyczy to zarówno mieszkańców dostarczających odpady samodzielnie jak i za pośrednictwem firmy transportującej. Niniejszy warunek dotyczy również odpadów budowlanych i poremontowych.
- W przypadku dostarczenia odpadów selektywnie zebranych, które zostały zanieczyszczone innymi odpadami – dostarczający ma obowiązek posegregowania odpadów w miejscu wskazanym przez pracownika Przedsiębiorstwa. Niewykonanie obowiązku posegregowania odpadów skutkuje odmową ich przyjęcia.
- Odpady wymagające opakowania powinny znajdować się w szczelnych i nieuszkodzonych opakowaniach oraz posiadać oryginalną informację (etykietę) umożliwiającą identyfikację odpadu w chwili przekazania.
- Pracownik Przedsiębiorstwa ma prawo odmówić przyjęcia odpadu w przypadku, gdy dostarczone odpady nie znajdują się w wykazie odpadów przyjmowanych lub przyjęcie odpadów byłoby sprzeczne z przepisami prawa oraz mogłoby zagrażać zdrowiu lub życiu ludzi.
- Zabrania się wstępu i przebywania poza wyznaczonym terenem PSZOK.
- Osobom nie wykonującym rozładunku odpadów zabrania się opuszczania pojazdu dostarczającego odpady.
- Do PSZOK przyjmowane są poniższe odpady komunalne dostarczone w sposób posegregowany:
– opakowania z papieru i tektury;
– opakowania z tworzyw sztucznych (m.in. PET, PE, PP, PS);
– opakowania z metali (m.in. puszki aluminiowe po napojach, puszki stalowe po konserwach);
– opakowania ze szkła (m.in. butelki, słoiki);
– odpady opakowaniowe wielomateriałowe (m.in. opakowania po płynnej żywności np. tetra-paki);
– odpady papieru i tektury nieopakowaniowe (m.in. gazety, książki, zeszyty);
– odpady tworzyw sztucznych nieopakowaniowe (m.in. meble ogrodowe, skrzynki, wiadra, doniczki);
– zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (kompletny);
– zużyte baterie i akumulatory;
– zużyte świetlówki i żarówki energooszczędne;
– zużyte tonery, płyty CD, DVD itp.;
– termometry rtęciowe i inne odpady zawierające rtęć;
– odpady niebezpieczne;
– przeterminowane leki, chemikalia, farby, lakiery, oleje odpadowe, detergenty, środki ochrony roślin, rozpuszczalniki, kwasy, alkalia, odczynniki fotograficzne;
– odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igły i strzykawki;
– meble i inne odpady wielkogabarytowe (m.in. okna, drzwi);
– szkło zbrojone i hartowane;
– zużyte opony (z wyjątkiem opon od pojazdów rolniczych, ciężarowych i dostawczych) – 8 szt. od nieruchomości na rok;
– bioodpady;
– popiół;
– tekstylia i odzież;
– odpady budowlane i rozbiórkowe – 1 tonę od nieruchomości na rok;
– części samochodowe pochodzące z drobnych napraw wykonanych we własnym zakresie (np. fotele samochodowe, reflektory, zderzaki itp.). - Odpady budowlane i rozbiórkowe należy dostarczyć w sposób posegregowany z podziałem na:
– tynki, tapety, glazura, gruz, płyty K-G, ceramika;
– folia, tworzywa sztuczne;
– styropian budowlany, wełna mineralna;
– opakowania po materiałach budowlanych (tworzywa sztuczne i makulatura);
– odpady poremontowe drobne;
– drewno;
– szkło okienne;
– metal;
– gabaryty (okna, drzwi, panele podłogowe i ścienne).